Kačerovo pedagogické okénko

Pedagogická okénka vznikla původně jako krátké zprávy na zamyšlení pro oživení chatu vedoucích. Týkají se obvykle věcí, které nejsou vždy vyloženě spjaté se skautingem, ale spíše obecně s výchovou.

  • Metodická příručka k přípravě programů zaměřených na přírodu
    Aneb netradiční pedagogické okénko VIII.
  • Proč už schůzky Mustangů nejsou tak “zábavné“?
    Aneb netradiční pedagogické okénko VII.
  • Pedagogické okénko VI.
    Téma: (Ne)soutěžení
  • Pedagogické okénko V.
    Téma: Bezpodmínečná láska
  • Pedagogické okénko IV.
    Téma: Sociální vyloučení nebo sociální regulace?
  • Pedagogické okénko III.
    Většinou se tu snažím předat jen základní myšlenku, což často znamená, že tu při vysvětlování něco dost zjednoduším. No a tentokrát to asi bude ve velkým. Už jsme si zkusili nastínit nějaké ne vždy zřejmé důvody, proč nám děti mohou porušovat hranice (rozhodně to nejsou všechny). Tak si teď zkusíme aspoň naznačit, jak trochu lépe […]
  • Pedagogické okénko II.
    S tím, co jsem psal minule souvisí i tohle téma, i když se týká spíš mladších dětí. A to je vyrovnávání se s frustrací. Ta vychází z jednoduchého předpokladu a to toho, že se nějakým způsobem neuspokojují naše potřeby (u dětí třeba i pohybu ). Např. pokud mě urazí kamarád (nadávka, atd.), moje potřeba uznaní […]
  • Pedagogické okénko I.
    Při výzkumech se zjistilo, že delikventi mají průměrně nižší sebeúctu než běžná populace. Co to pro nás znamená? Například to, že někdo koho bychom označili jako „flákač“ nebo obecně dítě, které má tendence míň poslouchat, dělat častěji nepořádek atd. … Každý z nás si teď některé z našich dětí představil, neříkejte, že ne… Může vykazovat […]